Bu Blogda Ara

2 Şubat 2011 Çarşamba

12.Postlar Nefesleri

                                                       12 Postlar Nefesleri                                                                                                                                                                                                                                                                                        
Aşçı kaynatır bakırı
Saki cevirir çakırı
Unutmayın şu fakiri
Aşk olsun giren canlara

Birine derler zakir baba
Kuran okur sazı kaba
Cümlemiz semaha kalka
Aşk olsun kalkan canlar

Hızır çekti pakayı
Hiçte bulunmaz kolayı
Hasanın askerin abayı
Aşk olsun gelan canlara

Hacılardan çoktur hacı
Bilmem işitirmi tacı
Hasan askerin giydiği tacı
Aşk olsun giyen canlara

Bir sultanım eller iden
Geliyoruz yollar iden
Abu hayat göller iden
Aşk olsun içen canlara



Tanrı dağına gülbenkine kurmuş odayı
Seyit ali erenlerin yatağı
Kaya baba dan aldık iki eteği
Mümünlerine gözcü ol kaya babam
Taliplerine kol kanat sen pirim ali

Kudretten yaren babaya ön oldu
İşiten yezitlerin bağrı kül oldu
Kaya babam cümlemize ön oldu
Münümlere gözcü ol kaya babam
Taliplerine kol kanat sen pirim ali

Kaya babam dört tarafa kol saldı
Hep taliplerini yanına aldı
Yezit kalbini aradan sildi
Mümünlerine gözcü ol kaya babam
Taliplerine kol kanat sen pirim ali

Geldi bu dünyaya meskan tutuldu
Hep talipleri etrafına döküldü
Yezit kalbine nalet okundu
Mümünlerine gözcü ols kaya babam
Taliplerine kol kanat sen pirim ali

Abdal bir sultanım koyun isaya
Yol erkan tayini erkan ali
Sensine kaya babam kırkların biri
Mümünlerine gözcü ols kaya babam
Taliplerine kol kanat sen pirim ali

Gözlerim yoldadır uykular gelmez
Gülbenkini çektiğim erenler gelsin
Kavunu kardeşlerim bilmez halimi
Halimi sırrımı bilen ler gelisnYoldaşım sandığım yolundan azar
Kardeşim sandığım fıtnalar türer
İkrar veren ikrarından mı döner
Can verip ikrarında duranlar gelsin

Binbir mani söylesek biri dinlemez
Yezit oğlu yezitin ağzı bahlanmaz
Hakkı arayanlar haktan ayrılmaz
Erenler erkanını sürenler gelsin
Bizde izleyelim pirlerizini
Siliyimde ayağının tozunu
Kadir mevlam sen göster bize bu yolu
Bu yolun erkanın sürenler gelsin

Yörü kasım dedem yörü careni ara
Emek zahmet cekme nefile kere
Yezit oglu asıl talip gelmez ara
Can verip ikrarında duranlar gelsin


Yol içinde yol soran
Yol Muhammet alinindir
Yetmiş iki din içinde
Din Muhammet alinindir

Varmaya yezitin yanına
Kanı bulaşır kanına
Nalet yezitin canına
Can Muhammet alinindir

Kimdir bizde bundan olan
Beş vakitini tamam kılan
On paramacıgı çeşme kılan
El Muhammet alinindir

Bir sultanım bilir söyler
Bilmeyenler neyle eylenir
Alemlere dolmustura parlar
El Muhammet alinindir
-

Bugun güzellerin seyrine vardım
Kalem ellerinde yazı yazanlar
Kara yerden bana yerler kazanlar
Var git ölüm var git andan sonra gel
Çok eylenme bir zamandan sonra gel

Merdivenden indirdiler aşağı
SaL üstüne kuşattılar kuşagı
Kara yerde benim örtüm döşeğim
Var git ölüm var git andan sonra gel
Çok eylenme bir zamandan sonra gel

Suyumu vursunlar kazan doluncaz
Kefilimi bilsinler boylu boyuncaz
Ayleşmeyin kardeşler beni yoruncaz
Var git ölüm var git andan sonra gel
Çok eylenme bir zamandan sonra gel

Bir boz duman gibi geldi havadan
Yavru şahin gibi aldı yuvadan
Ayırmayın bizi hayır duadan
Var git ölüm var git andan sonra gel
Çok eylenme bir zamandan sonra gel

Bir sultanım ölüm gelecek
Gelecekte defterleri dürecek
Çok eşim dostum vardır bizi görecek
Çok düşmanlarım vardır gülcek
Var git ölüm var git andan sonra gel
Çok eylenme bir zamandan sonra gel
Muhammet alinin kurdugu yoldur
Hak üstünde karayı seçebilirsin
Göynündeki intikali söyleyen dildir
Alimin sırrına erebilirsen
Sahımın sırrına erebilirsen

Erenler seni ceme götürüp
Kalmış işlerini hakka getiri
Gördünmü hak evinde mihman oturu
Mihman gözü ile görebilirsen
Erenler seni ceme katarlar                                                                                                                
Yaramaz huylarını aşırı atarlar
Bir gün olur yularından çekip yeterler
Çektikleri yere gelebilirsen

Aslı memnun olan ummana dalmaz
Küfürü iman eden aşıklar ölmez
Mümüm suali arete kalmaz
Dünyada cevabını verebilirsin

Apdal bir sultanım agrılar men olur
Bir gün dört kapıdan el olur
Dünyda ehirette doğru yol olur
Verdiğin ikrarında durabilrsen



Dün gece bahtim yüzümde
Hünkar hacı Bektaşi veliyi gördüm
Elifi taç başında nikap yüzünde
Şimdi imam nesli aliyi igördüm

Yaydı secdasini geçti oturdu
Cemalin nurunda çiraklar yandı
İşaret eyledi kara aptaya sundu
Haktan gelen bize doluyu gördüm

İçtim on doluyu aklim getirdim
Kısmetim çıkarım ikrar getirdim
Menzil gösterdiler geçtim oturdum
Tığbendiyle bağlı boyunumu gördüm

Bilmem sorhoş idim bilmem meshidim
Çok şükür pir eteğinde tutmuştuk destur
Ta ezelden budur muradım kastım
Hünkar hacı bektaş veliyi gördüm

Kanber abdal hak yoluna koymuşum seni
Çok şükür kurbanlar kestim gördüm dizarı
Erenler selveri gerçekler eri
Hünkar hacı bektaş veliyi gördüm
Aslin imam neslin aliyi gördüm


Talip şurda ne gezersin serseri
Gönülde gönülsüz yolu bulsana
Var bir erin gönlüne gir gül açıl
Gönüllerde biten gonca gülü bulsana

Gül oldum açıldım güllere karşı
Sertçe dil söyledim dillere karşı
Hep beylerin bildiği ile ellere karşı
Erenlere giden yolu bulsana

Gül olan düşer fahrinin eline
Cebrehil verilmis narin elime
Yapışsana bir pirin eline
Muhammet ali den kalan yolu bulsana

Keşiş şu dünyaya gelmezden evvel
Azrahil canımı almazdan evvel
Hakıın yoluna kurban olup ölemzden evvel
Erenler yolunda ölen kulu bulsana

Kanber abdalım hakka hazır bilmeye
Erenler yolunu doğru sürmeye
Mürşüdüm canına gönüne girmeye
Hak yoluna giden kulu bulsana

1 yorum: